"Latviešu karavīrs laikmetu griežos" sacensību posms Rīgas Motormuzeja Bauskas filiālē
FIAT vēsture
Džovanni Anjelli ( Giovanni Agnelli) bija tajā investoru grupā, kura 1899. gadā dibināja FIAT ( Fabrica Italiana Automobili Torino).
Pirmā automobiļa prototips ar nosaukumu WELLEYES bija gatavs 1899. gada martā. Spēkratam uzstādīja horizontālu divu cilindru, 3,5 zirga spēku, 663 kubikcentimetru motoru un divu pakāpju pārnesumu kārbu. FIAT nopirka inženiera Džovanni Battista Čeirano darbnīcu un līdz ar to par FIAT īpašumu kļuva visi Čeirano patenti. Pirmais FIAT ražotais automobilis bija atvasināts no Čeirano izveidotā WELLEYES prototipa. Savukārt WELLEYS prototipa izstrādātājs bija konstruktors Aristīds Faččioli ( Aristide Faccioli), kurš kļuva par tehnisko direktoru. Pircēju elitei domātie FIAT automobiļi kļuva populāri ne vien Itālijas, bet arī pasaules tirgū.
Aktīvs
20. gadu vidū ASV koncerns "Ford Motor Company" Berlīnē izveidoja filiāli automobiļu un traktoru montāžai, tādējādi iespiežoties Eiropas tirgū. Līdzīgi uzņēmumi tika radīti arī citās Eiropas valstīs. Drīz vien šajos uzņēmumos tika konstruēti automobiļi, atbilstošāki Eiropas prasībām.
Tā 1932. gada augustā britu Ford fabrtika pirmo reizi demonstrēja savu jauno FORD modeli "Y" ar 1 litra motoru. Pēc pusgada - 1933. gada februārī šo pašu modeli, kuram tika dots nosaukums "Kōln", demonstrēja vācu autobūvētāji no Ķelnes, kurā uzbūvēja jaunu automobiļu fabriku. Vācijā šo mazo Fordiņu publika uzņēma ļoti piesardzīgi, jo tas neatbilda tā laika tehniskās modes prasībām.