Gada laikā Rīgas Motormuzeju apmeklējuši gandrīz 200 tūkstoši cilvēku; visvairāk – ģimenes ar bērniem

Sestdien, 1. jūlijā aprit gads kopš rekonstruētā Rīgas Motormuzeja (RMM) atklāšanas, un šajā laikā muzejā ir viesojušies 195 650 apmeklētāji. Patīkami, ka visvairāk muzeju iecienījušas ģimenes ar bērniem.

“Rīgas Motormuzejs nav tikai muzejs klasiskā izpratnē. Tā ir vieta, kur izklaidēties, atpūsties, izglītoties un satikties ar līdzīgi domājošiem,” pārliecināts RMM direktors Aivars Aksenoks. “Muzejs un tajā piedāvātās aktivitātes ir spējušas pārsteigt ikvienu apmeklētāju. Tā ir vieta, kur stundām ilgi var uzkavēties gan seno auto entuziasti, gan ģimenes ar bērniem. Ekspozīcija ir stāsts par automobiļiem, laikmetu, cilvēkiem un dzīves paradumiem. Līdz ar to muzejs ir izveidojies par vietu, kur satikties dažādu tautību, vecuma un interešu cilvēkiem un, pētot eksponātus un iepazīstot to stāstus, rast kopīgu valodu.”

Gada laikā muzejs ir pierādījis, ka tā galvenais klients ir ģimene ar bērniem, kas veido 30% apmeklētāju. Ir novērots, ka visvairāk ģimenes novērtē iespēju līdzdarboties, izmēģināt dažādus darbināmus stendus un praktiskā veidā izzināt auto funkcijas un to vēsturi. Par ģimenēm iecienītu vietu muzejā noteikti ir kļuvis bērnu atpūtas stūrītis ar rūcošo auto.

 

 

Otru lielāko apmeklētāju grupu - 21% veido individuālie pieaugušie apmeklētāji, kam seko studenti un seniori. 15% no visiem muzeja apmeklētājiem ir skolēni. Turklāt katrs sestais jaunietis ir izmēģinājis kādu no muzeja piedāvātajām pedagoģiskajām programmām vai nokārtojis velosipēdu vadītāju eksāmenu.

Toties katrs desmitais motormuzeja apmeklētājs ir ārvalstu tūrists. Muzejā ir viesojušies interesenti no 78 valstīm un visiem pasaules kontinentiem; ir pārstāvētas tādas eksotiskas valstis kā Japāna, Peru, Jaunzēlande un Gibraltārs.  Protams, visvairāk muzejā pabijuši kaimiņvalstu tūristi no Igaunijas, Lietuvas un Krievijas, tiem seko interesenti no Vācijas, Norvēģijas un Lielbritānijas. Lai popularizētu motormuzeju un Rīgu kā pievilcīgu tūristu galamērķi, muzejs šī gada jūnijā izveidoja jaunu video, kas sociālajā tīklos skatīts jau miljons reižu: www.youtube.com/watch?v=s_h-RWra_bU&t=1s  

 

Savukārt tradicionālajā akcijā “Muzeju Nakts”, Rīgas Motormuzejs kļuva par populārāko muzeju Latvijā. No agra rīta līdz pusnaktij to apmeklēja 25 750 cilvēki.

Motormuzeja direktors A. Aksenoks piebilst: “Sasniegts ir daudz. Liels paldies visiem apmeklētājiem! Nākamajā gadā mūsu izaicinājums ir jaunas izglītības programmas skolu jaunatnei, izglītojošas un aizraujošas izstādes dažādām auditorijām un muzeja popularizēšana ārvalstīs.”