Latvijas Pasts sāk jaunu pastmarku sēriju Latvijas autobūves vēsture – pirmais izdevums veltīts pasaulē vienīgajam Krastin auto

Latvijas Pasts uzsācis jaunu pastmarku sēriju Latvijas autobūves vēsture – Motormuzeja unikālie eksponāti, pirmo pastmarku veltot latviešu autokonstruktora Augusta Krastiņa 1903.gadā būvētajai automašīnai Krastin, kuras vienīgais līdz mūsdienām saglabājies eksemplārs atrodas Rīgas Motormuzejā.

Pastmarkas pirmās dienas zīmogošana paredzēta piektdien, 2017.gada 2.jūnijā, Rīgas Motormuzejā, S.Eizenšteina ielā 8, Rīgā, no plkst.10 līdz 18.

Jaunās pastmarkas Krastin nominālvērtība ir € 1,39, kas atbilst ierakstītas B klases vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā, un tā izdota 100 000 eksemplāru tirāžā. Līdz ar pastmarku izdota arī speciāla aploksne 1500 eksemplāru tirāžā. Pastmarkas un aploksnes dizaina autors ir mākslinieks Ģirta Grīva.

Pastmarkā attēlots Rīgas Motormuzeja unikāls eksponāts – automašīna Krastin, kura 1903.gadā uzbūvēta Krastin Automobile Company Klīvlendā, ASV, un kuras autors ir latviešu izcelsmes talantīgais autokonstruktors Augusts Krastiņš. A.Krastiņš dzimis 1859.gadā Liepājā, bet 19.gs. beigās aizceļojis uz Ameriku, lai papildinātu zināšanas un gūtu pieredzi atslēdznieka un mašīnbūves profesijā.

Krastiņa dibinātais uzņēmums Krastin Automobile Company pastāvēja vien nepilnus četrus gadus, kuru laikā tika uzbūvētas aptuveni desmit unikālas un atšķirīgas automašīnas, savukārt uz pastmarkas attēlotā automašīna ir vienīgā zināmā līdz mūsdienām saglabājusies Krastin automašīna pasaulē. 

Latvieša Augusta Krastiņa 1903. gadā Klīvlendā, ASV būvētais Krastin auto novembrī ieguva galveno balvu Londonā notiekošajā Regent Street Motor Show Concours d’Elegance un veiksmīgi finišēja pasaulē senākajā motorizēto spēkratu braucienā Bonhams London to Brighton Veteran Car Run. Vēsturiskais brauciens pirmo reizi norisinājās 1896. gadā par godu jaunpieņemtajam likumam, kas palielināja atļauto braukšanas ātrumu vieglajiem auto no 6 km/h līdz 20 km/h. 2016.gadā braucienā startēja ap 400 spēkratu. Zīmīgi, ka braucienā atļauts piedalīties vienīgi spēkratiem, kas ražoti līdz 1905. gadam.