CSDD Rīgas Motormuzeja jaunums – sporta auto ikona PORSCHE 356B

TEHNISKU IEMESLU DĒĻ CETURTDIEN, 19.OKTOBRĪ MUZEJS ATVĒRTS NO PLKST. 14:00 LĪDZ 18:00
DUE TO TECHNICAL REASONS THURSDAY OCTOBER 19 MUSEUM OPEN FROM 2:00 PM TILL 6:00 PM
ПО ТЕХНИЧЕСКИМ ПРИЧИНАМ В ЧЕВЕРГ 19 ОКТЯБРЯ МУЗЕЙ БУДЕТ ОТКРЫТ С 14.00 ДО 18.00

CSDD Rīgas Motormuzeja kulta auto saimei pievienojies jauns eksponāts – viens no visu laiku atpazīstamākajiem sporta automobiļiem PORSCHE 356B.

Lai gan uzņēmums PORSCHE dibināts tikai 1948. gadā, šī pasaules slavenā zīmola tradīcijas meklējamas jau daudz senāk. Talantīgais austriešu inženieris Ferdinands Porše (Ferdinand Porsche) auto industrijā pazīstams jau kopš 20.gadsimta sākuma un ir piedalījies daudzu pasaules autobūves pērļu izstrādē. Pie slavenākajiem viņa veikumiem jāpiemin ekskluzīvie Mercedes-Benz S-klases automobiļi, leģendārie Auto Union sacīkšu spēkrati, kā arī populārā „tautas automobiļa”  Volkswagen „Käfer” jeb „vabolītes” koncepcijas un dizaina izstrāde. Tieši ar VW „vabolīti” saistās Rīgas Motormuzeja jaunuma – PORSCHE 356 stāsts.

PORSCHE 356 ir pirmais Ferdinanda Poršes un viņa dēla Ferija Poršes (Ferry Porsche) 1948. gadā dibinātās kompānijas automobilis. PORSCHE 356 konstruktīvi ir ļoti līdzīgs VW „vabolītei”, piemēram, torsionu tipa balstiekārta ar aizmugurējo riteņu piedziņu bija analoga VW. Auto ir aprīkots ar aizmugurē novietotu 4 cilindru gaisa dzeses boxer tipa 1130 cm3  motoru. Relatīvi vieglais auto ar pašmasu zem 900 kg bez grūtībām varēja attīstīt ātrumu līdz 140 km/h. Pirmo 50 auto virsbūves tika būvētas Gmundā (Gmünd). Vēlāk, ražotnei pārceļoties uz Štutgarti, automobiļu virsbūves tika gatavotas uzņēmumā Reutter, ko 1963. gadā pārpērk pats PORSCHE.

Pēc Ferdinanda Poršes nāves 1951. gadā, darbu pie 356. modeļa pilnveidošanas turpina viņa dēls. Ar katru gadu pieprasījums pēc šiem sportiskajiem un skaistajiem auto pieaug. 1950.gadu nogalē ražošanas apjoms sasniedz 25 virsbūves diennaktī. Uzlabotais PORSCHE 356B ražošanā nonāk 1959. gadā un kopumā saražoti 30 963 šī modeļa spēkrati. No iepriekšējā modeļa tas atšķīrās ar augstāk novietotiem priekšējiem lukturiem, kas efektīvāk izgaismoja ceļu, un jaunu dekoratīvo priekšējo buferi. Uzlabojumi skāra arī dzinēju – tā jauda tika palielināta līdz 90 ZS. Salīdzinājumā ar daudziem citiem tā laika sporta klases automobiļiem, PORSCHE 356 izcēlās ar izcilo aerodinamiku, moderno dizainu un kvalitāti.

Rīgas Motormuzejā eksponēto PORSCHE 356B 2013. gadā Šveicē iegādājās seno spēkratu kolekcionārs no Latvijas. Kā jau sporta automobilim pienākas, tas piedalījies dažādos Šveices retro rallijos, Nuvolari rallijā Itālijā, kā arī Latvijas Antīko automobiļu kluba rīkotajos pasākumos un braucienos. Tagad šī pasaules autobūves ikona priecēs Rīgas Motormuzeja apmeklētājus.