.

Aktīvs

20. gadu vidū ASV koncerns "Ford Motor Company" Berlīnē izveidoja filiāli automobiļu un traktoru montāžai, tādējādi iespiežoties Eiropas tirgū. Līdzīgi uzņēmumi tika radīti arī citās Eiropas valstīs. Drīz vien šajos uzņēmumos tika konstruēti automobiļi, atbilstošāki Eiropas prasībām.

Tā 1932. gada augustā britu Ford fabrtika pirmo reizi demonstrēja savu jauno FORD modeli "Y" ar 1 litra motoru. Pēc pusgada - 1933. gada februārī šo pašu modeli, kuram tika dots nosaukums "Kōln", demonstrēja vācu autobūvētāji no Ķelnes, kurā uzbūvēja jaunu automobiļu fabriku. Vācijā šo mazo Fordiņu publika uzņēma ļoti piesardzīgi, jo tas neatbilda tā laika tehniskās modes prasībām.

 

Aktīvs

Pirmo eksperimentālo paraugu izgatavoja 1944.g. novembrī 

  1. Molotova vārdā nosauktajā Gorkijas autorūpnīcā (GAZ), 1945.g. 19. jūnijā to parādīja J.V. Staļina vadītajai valsts komisijai, bet pirmo sērijveida partiju samontēja 1946.g. 28. jūnijā. Ekspluatācijas procesā atklājās dažas konstrukcijas nepilnības, kuru novēršanai 1948.g. oktobrī “Pobedu” ražošana tika apturēta. To izlaidi atjaunoja tikai 1949.g. 1. novembrī un līdz 1958.g. saražoja 235997 auto.

Bauskas motormuzeja nominācijā "Tehniskākais putrēdis" uzvarētāji:

Viktors ar rezultātu 84km/h

Keita ar rezultātu 80km/h

 

Aktīvs

-Atnāc vai atbrauc ar klasi uz motormuzeju 

-Sacensību garā piedalies spēlē "Atklāj motormuzeja noslēpumu"

-Ieturi maltīti jaunajā piknika vietā muzeja teritorijā

Aktīvs

Pirmais Padomju Savienībā pēckara periodā masveidā ražotais vieglais automobilis, kurš bija nodots brīvā tirdzniecībā. Tā cena tolaik tika noteikta 9000 rubļi. Par prototipu tika izvēlēts pirmskara vācu automobilis Opel – Kadett KJ 38 ar 4 durvju sedan tipa virsbūvi. Tolaik šis spēkrats bija diezgan moderns, jo tā konstrukcijas pamatā bij nesošā virsbūve, tiesa gan diezgan šaura un bez salona apsildes, hidrauliskā bremžu sistēma (līdz II pasaules karam, padomju auto būvē dominēja tikai mehāniskā), tolaik progresīvā priekšējo riteņu “Dibonē” tipa neatkarīgā balstiekārta un 3 pakāpju pārnesumu kārba. Automobilim tika piešķirts indekss “400”, bet tas attiecās tikai uz motoru, virsbūvei piešķīra indeksu “420”, kas atpazīts bij vienīgi rūpnīcas iekšienē. Tagad arī šis eksponāts ir apskatāms Bauskas filiālē.